Nya matrutiner

Trevliga saker som hänt idag;

x Uppstigning med att läsa VK på WWW och en slät kopp kaffe.
x Storstädning som urartade. Till och med kylskåpet torkades.
x Hittade första säsongen av "Tre kronor" lättillgängligt för en gångs skull.
x Tantgrannen lånade ut sin bil så vi kunde storhandla första gången sedan veckan innan jul.
x Kvällsfika som inte handlar om en hårdbrömacka och ett glas vatten.

Nu kommer det största problemet jag har. Vi har alltså levt på skitmat i över en månad, inte skitmat som i skräpmat, utan mer skitmat som i nästan ingenting. Nya recept av rester, kombinationer som jag aldrig tänkt mig förr och lite annat trams i samma bana. Det här just här problemet kommer.. Kvällsfika, ska jag äta ädelost eller leverpastej? Eller en korvmacka? Kanske fruktcoctail och lite glass eller mjukbröd med ost och kaviar? Möjligtheterna är så många att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Det blir nog tacos till lunch imorgon i alla fall. Lunchen brukar i annat fall bestå av morgonens smörgås, på sin höjd nån gammal rest från frysen. Men tacos till lunch imorgon, det passar mig.

En sak som är säker är att jag ska provdricka Oboy nu ikväll, det har jag ALDRIG köpt hem någonsin sedan jag flyttade hemifrån och jag minns knappast om det är gott eller inte. Minns bara att jag en jävligt finnig tonåring på den tiden man till och med hade med sig Oboy i en liten påse till matsalen i skolan.

Väl mött kamrater! Imorgon ska jag spendera pengar!

Kommentarer
Postat av: ida

alltså hej! jag har bytt adress lite hastigt och lustigt. ville bara att du inte skulle tro att jag försvunnit helt. det är samma jag. hej!

2010-01-27 @ 22:18:00
URL: http://filebitar.blogspot.com
Postat av: Emmelist

jättekul att du vill vara med :D ska sätta mig och välja ut finalisterna nu! ;)



var rätt många som ville vara med så tar en stund. :P

2010-02-21 @ 11:01:49
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0