Nu vågar jag ta hem folk igen

Spa alltså. Jag, mormor och mamma hamnade mitt i en vattegympa! När jag kom hem, efter sex timmar i vattnet, kände jag mig som en fisk på rygg. Jag lagade lite mat och tänkte gå isäng.

Men! Vips stod jag där med damsugaren i högsta hugg. Jag skurade golvet, damtorkade alla hyllor, sorterade papper i mina fem viktiga pärmar och avslutade med att damtorka mina gråa väggar.. Som nu skiner ännu mörkare utan damm. Kanske börjar det eka också.

När jag hade det som roligast, tiden i trapphuset då jag skulle ut och damma ryamattan (som för övrigt legat på golvet sedan jag fick den i våras), skrattade jag gott. Thomas den undre måste ha hört damsugningen genom golvet för när jag gick förbi hans dörr hörde jag att han också stod och städade. Han tänkte "Jag gör det i samma veva, då slipper jag höra det här ljudet fler gånger i veckan, så blir det lugnt sen", tänker jag.


Rena sängkläder, rent kök
och det bästa av allt, AJAX luktar verkligen magsjuka. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0