Radonet ute i friska luften

Jag är ledig i veckan, åtminstone vad jag vet hittills.
För en halvtimme sen ringde mina hyresvärd på dörren. Jag var uppmärksammad genom en lapp i trapphuset att dom skulle komma och slängde yrvaket på mig mina kläder. När jag öppnade dörren stod Ruth med nyckeln i högsta hugg och sa "Jag trodde du var på jobbet, nu kommer killarna!"

I mitt hus har dom under morgonen borrat 8 st decimeterstora hål rakt genom väggarna, rakt ut i vintern. Väggen frustade och skrek. Borrmaskinen var gigantisk och väggdammet virvlade ner på mitt nyskurade golv. Funkar dessa ventiler kommer jag slippa dö lång och plågsam Radon-död, funkar dom inte kommer jag antingen dö av Radonet eller frysa ihjäl. Det kommer bli en kall vinter på ÖK för jag antar att jag ska ha ventilen öppen.

Stackarn, Tomas den undre, måste ha kräkts upp morgonkaffet av dessa ljud. "Måtte pågarna försvinna snart så det blir tyst och lugnt åtminstone medan Anna ligger och sover.." Tänkte han.


image14
Den här ska förgifta Norrland..


Idag ska jag ringa Rekryteringsenheten, Folksam,  Alfa-Kassan, Radiotjänst i Kiruna och Folksam igen fast på annan linje. Men först ska jag ta dagens första kaffekopp, godmorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0