Medeltidsdagböckerna

Jag tänkte gå igenom gamla lådor idag, packa ihop ännu mer inför flytten som jag inte ens vet om vi får genomföra.
Det första jag hittade var en påse med 14 gamla dagböcker från åren 2000-2005. Det är ju otroligt hur skönt det känns att inte vara tonåring längre, vilka besvär man drog på sig på den tiden. Och var det verkligen så farligt när man inte fick se skymten av "veckan babe" på fredagseftermiddan 2003? Karåll och Jutti, var det så?

Jag läste såklart en hel del av de här böckerna. Det handlade om när jag hängde med Fredrik och om tiden då jag såg Winnerbäck som mest. 7 gånger på en sommar fick jag ihop. Det var Norrköping, Sudsvall, Piteå, Umeå, Linköping x2 och Stockholm x2. 
Läste också en massa brev som jag fick av Jonas under en sommar. Brev som han skickade under tiden då hans föräldrar beslagtog hans modem samtidigt som jag ännu inte var ägare till någon mobiltelefon. Under den tiden snodde jag ofta pappas mobil, en nokia 3210, för att slänga iväg ett ivrigt sms. Tänk hur tiderna förändras.


Kommentarer
Postat av: karåll

jag vill minnas att karlsson gick
till skolan för att kolla in veckans babe även när hon var ledig, så: ja, förmodligen var det så jävligt att inte ens få en skymt av honom.

2008-01-20 @ 17:24:13
URL: http://karakl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0