Praktikanten

Vi har en ny praktikant på jobbet som började igår.
Redan första timmen jag träffade honom hann denne man med att låssasprutta med munnen 4-5 gånger, samtidigt som han tyckte det var jättekul.
Idag har han berättat om sina marsvin, "Salt" och "Peppar", vilka han också snackade om när jag satt och väntade på Lina och Stefan nere på Catharinas, Umeås bästa smörgåshak, för några veckor sedan. Den gången kom han fram till mig, helt apropå IN-GEN-TING, och sa "Nu ska jag hem till mina marsvin! Salt och Peppar!".
Redan då tyckte jag att han var tvungen att vara någon form av märklighet eftersom jag aldrig sett människan förr.

Det roligaste skämtet han drog idag var när han berättade att han skulle på verkstan med bilen. Ingen lyssnade riktigt helhjärtat men det han sa var att han skulle gå fram till disken och säga "Jag har en skruv lös", sen sprang han runt på kontoret och pekade mot sin gylf med innehåll. Och han skrattade och skrattade och skrattade..
Det gjorde ingen annan.

Jag vet allt om denne man. Bland annat att han har köpt två impregneringar på Stadium och inpregnerat både täckbyxor och skor. Han blir alltså inte blöt. Inte jag heller, inte ens lite pilsk..

Kommentarer
Postat av: brokeback felicia

inte på nedre va!? jag får mardrömmar.

2008-01-16 @ 19:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0