Till mormor och alla andra

Den här gör jag för mormors skull. Jag tror att hon är den mest aktiva läsaren här.

En liten sammanfattninga av året som var:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Var med live i Ordjakten-studion på TV4. Bröt foten, Slog ut tänder.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga. Inte ens "börja träna" för jag vet att det inte håller.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Japp! Morsan blev morsa!

Vilka länder besökte du?
Spanien (Malaga och runt omkring)

Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
En svensk sommar med minst en månads ledighet.

Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
1 juni.

Vad var din största framgång 2007?
Att jag, i Umeå, fixade två nya jobb och en ny lägenhet. En stor framgång.

Största misstaget?
Vet inte. Jag brukar försöka intala mig att jag inte bryr mig om misstag. Det är ju bara dumt.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, tänder och fot och lite därtill. Ingen magsjuka.

Bästa köpet?
Min säng och allt småkrafs.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, snus, buss, hyra, nöje, nytta, livsglädje, tandläkarn.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag hittade en lägenhet som är perfekt.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007?
Here's for summer- David Sandström. Många låtar med Mattias Alkberg.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag blir alltid gladare och gladare. När jag sitter på hemmet ska jag vara glad men väldigt, väldigt omständig.

Vad önskar du att du gjort mer?
Sparat pengar och unnat mig mer. Som det var så jobbade jag och fick pengar, men såg inte till livsglädjen så mycket. (Livsglädjen är abstrakt, jag är abstrakt och framförallt så är DU abstrakt, din pajas!)

Vad önskar du att du gjort mindre?
Snusat och krockat med motorcyklar

Hur tillbringade du julen?
Först på jobbet mellan 7 och tolv. Sen for jag till Vännäs och fläskade.

Favoritprogram på TV?
 Mia och Klara, helt värt.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Det är ju elakt att hata Tomas "den undre", men det finns inte så mycket annat att göra. Det är ju synd om honom.

Bästa boken du läste i år?
Jag vet inte, läste en bok i Spanien men kom inte ihåg vilken det var. Trasig var den i alla fall.

Något du önskade dig och fick?
En damsugare och fotöljer som hör till soffan som jag har.

Något du önskade dig men inte fick?
En matberedare och en händig man.

Årets bästa film?
Har inte sett så många filmer, men Apocalypto var bra.

Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Det var ju ett år sedan. Kommer inte ihåg, men jag hade då inget kalas då. Kanske hängde med Lina eller nåt. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Näe, ingenting.

Vad fick dig att må bra?
Allt!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen!

Vem saknade du?
Rebecka Ödling, patrasket som gått och blivit spanjorska på riktigt.

De bästa nya människorna du träffade?
ALLA!

Kommentarer
Postat av: Jutti

Men jag då! Läser ju varje dag ju!

2008-01-07 @ 10:49:02
Postat av: karåll

för att inte tala om karåll. hon läser också varje dag.

2008-01-07 @ 17:27:24
URL: http://karakl.blogg.se
Postat av: lisa

du hade visst kalas 2007!!! du fick ett får av mig.. ett får utan ull. kommer du ihåg?

2008-01-08 @ 23:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0