Alkohol och Alzeimers

Jag har, efter ett och ett halvt år, blivit inbjuden på introduktion för vikarier inom hemtjänsten. 2:a och 4:e juni ska vi samlas för att gå igenom avtal, sekretess, bemötande och frånvaro. Säkert alkoholpolicyn också. Vi får nämligen inte nämna orden alkohol eller personalfest på vårt kontor eller inom kommunens lokaler, så just för tillfället hänger det en lapp på kontorets toalettdörr, anmälan till "kvällsträff".

Har ni förresten hört att Karlsson gått och fått en ytligare släng av Alzheimers? Och har ni hört att hon är fast i betapet-träsket igen? Mina gamlingar brukar säga att de löser korsord för att hålla igång hjärnan. Jag tror på dem, men när jag blundar för att sova är det jag ser på insidan ögonlocken en enda stor bricka med fem-sex ord som jag måste lösa innan jag slocknar. Som att räkna får fast med lite mer tankeverksamhet inblandat.

Och på tal om Alzheimers.. Rockbillyn är på fredag, inte lördag, så nu gick en hel veckas planering i stöpet. Skönt!

Kommentarer
Postat av: Carro

Både jag och Mia tänkte gå den 4e juni på det häftiga mötet.

2008-05-08 @ 12:48:50
URL: http://carra.blogg.se
Postat av: Felicia

haha, jävla möten alltså! jag håller på bli galen, det är möten jämt... och nu vill jenny att jag ska söka planerar grejen, HECK NOOOH!

2008-05-08 @ 16:41:16
URL: http://overandoutover.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0