Tänk att bli 65

Här är en liten, liten uppdatering från helgen.

I fredags var jag på personalmiddag för att avtacka en 65-åring. Det var tacobuffé på droskan som var grejen. Efter maten, då alla blev roligare och roligare, kom mors och fars och hämtade mig, plockade upp Fille och åkte till Vännäs för att äta popcorn och sova över. Lördagen var iskall vid ett loppisbord med bland annat stringtrosor för 35 spänn, något jag inte riktigt ville stå för. Däremot vill jag påstå att jag har lite av universums härligaste mormor.

Lördagskvällen spenderade vi på plaza med bland annat Glesbygden. Jag köpte noll öl där, något jag borde göra till en ofta förekommande vana. Sen att vi for på efterfest på verket efter 2-snåret, köpte öl och drack gratis redbull, kanske man mer eller mindre borde göra till standard.
Söndagen var jag nedbäddad i sängen, vaknade nu i natt av att jag hade somnat. Då borstade jag tänderna, släckte ner och slocknade igen. Vädligt gött, vaknade 8 imorse och var speedad.

Tapeterna är uppsatta, mors har möblerat om och jag vill nog aldrig mer gå hemifrån. Möjligtvis för att köpa en kopp kaffe eller en bärbar dator som gör sig snyggare än 1000-kilosklumpen, men annars så är jag nöjd. Passar ju dessutom utmärkt nu när jag snart ska vara kattvakt till min gammkisse.

Jaa, tänk er vad skönt det skulle vara att gå i pension.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0