Två stakar filé

Vad gör man när man fått två körvar fläskfilé av Mormor och Morfar?

Det ädla paret och morsfars var på besök idag. Jag fick hjälp med lite av varje, bland annat satte fars upp stringhyllan som legat och tagit plats i ett halvår. Det enda problemet vi riktigt fick var att pappa, 110- kilosmannen, var för lätt för att borra hål i betongväggen. Han bad mig hålla fast honom och det gör han inte i första taget.

På ett sätt är det ju bra med tjocka väggar då jag kan föra ett jävla dunder och brak utan att grannarna på sidorna störs. Men så var det ju det där med taket och upphängningen av lampan. Borrmaskinen for igenom likt ett spjut och säkert ut på grannens parkett. Inte underligt att jag själv förstörs lite av parets levnadsglädje vid 20-21-tiden om kvällarna.

Dock vet jag att jag kan leva med det, jag har ju trots allt två bamsingar i frysen.

Kommentarer
Postat av: karåll

Inser du hur obscent det låter att du fått "två stakar fläskfilé"?

2008-05-20 @ 19:34:16
URL: http://karakl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0