En upplukrad besvikelse

Hej Mormor, Emet, Karåll, Jutti, Vicke, Frittan, Forsman, Forsgren och alla andra som envisas med att gå in hit var eviga dag. Nu lyfts en sten från era axlar va? Den dagliga besvikelsen, som hängt med er sedan den 25 juni i år, kommer sakta men säkert att lukras upp. Det lovar jag. Jag tog bara en liten bloggpaus när jag i somras träffade en snygg kille samt började studera till tandsköterska på heltid.

Sedan sist jag skrev har jag alltså hunnit med första terminen på tandsköterskeprogrammet. Jag har även slutat snusa och fått reducerad hyra genom att bjuda in mannen till min enkla vrå. Fantastiskt!


Idag står granen grön och grann i stugan, jag och Lina har just ätit en burk surströmming lagomt i julruschen och plugget i form av latinska benämningar, kompositer och adhesioner står mig upp i halsen.
Det är fyra dagar kvar i skolan så på torsdag nästa vecka har jag lov, mitt första jullov sedan 2004/2005. Lovet kommer bestå av att jobba på både hemtjänsten och hemgården eftersom jag ju dessutom blev fast anställd inom kommunen samma dag som jag fick beskedet om skolan.
I tisdags gick jag klart min andra kurs i bugg och efter jul börjar den tredje. En liten uppdatering från mig helt enkelt..

God Jul på er och grattis Vicke till den gulliga lilla damen ni fått! Hon är bedårande.



MVH, Anna "på banan igen" Karlsson.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hejja KARLSSON!

2009-12-11 @ 19:45:42
Postat av: Carolin

Åh du är tillbaka! Allt är förlåtet! Osv.

2009-12-13 @ 14:42:57
Postat av: Linda

Jag har längtat!

2009-12-15 @ 06:57:49
URL: http://linda.dusten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0