Här är jag igen!

Jag visst väl det! Att ni saknat mina kloka ord och den glädje jag skänker er.

Imorse for min snygga och fantastiska man till jobbet klockan halv sju. Jag låg kvar i fem timmar till och var tvungen att sluta snooza för att inte bli lottlös på loppisen som öppnat ett kvarter ner. Struntade i allt vad trosor och brösthållare heter, fotografterade min soffgrupp som eventuellt är till försälning, tömde spargrisen på småpengar och traskade iväg. Det var skönt med frisk luft vill jag lova.

På loppisen hittade jag en fräsch "blåburk", en likadan som mormor har proppat med godis hela somrarna i stugan. Det var ett riktigt fynd då jag både sökt en i ett par år, samt att den var jävligt billig. 75 kronor fick jag punga ut, i vanliga fall brukar den gå för ett par hundralappar.

Innan jag skulle dra därifrån haffade jag auktionsägaren och frågade lite om min soffgrupp. Han ska hjälpa mig att värdesätta den och om det känns värt för min del ska han även få sälja iväg den till hufvudstaden. Där finns det gott om dårar som är villiga att betala. Själv fick jag den ju gratis av en gammal kollega från Vännäs men då var den också full av katthår och damm.

Nu väntar jag på att få börja steka lite bacon, koka en kastrull med makaroner och applicera en äggula. Efter det ska vi på julfest på Umeå dansimperium. Först är det uppvisningar och underhållning och sen är det vanlig samkvämsdans. Det var så längesedan jag fick svänga mina lurviga eftersom jag opererat bort en liten snutt av ett bröst i förebyggande syfte, så nu känner jag att det sprätter i buggbenen.

Nu ska jag läsa om instrument och lite tillbehör inom tandvården, har sista tentan innan jul på onsdag så nu kanske jag kan börja umgås på normal basis igen. Redan direkt jag får jullov ska jag hälsa på Mormor som fyller år.


Väl mött!

Kommentarer
Postat av: Carolin

Jag vill ha bild på den underbara mannen. Vem äääär han?

2009-12-13 @ 17:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0