Mersmak

I dagarna har jag suttit och läst igenom gamla inlägg här i bloggen. Det enda jag riktigt kan konstatera är ju att bloggen håller på att dö ut, den är mer eller mindre nerdragen i djävulens palats och kommer aldrig bli som förr. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på men jag kan ana en liten skvätt av lathet och tristess. Eller så beror det bara på att jag går och lägger mig vid sjutiden varje kväll.

Just den här månaden bor Lina i Lycksele. Lena pluggar som jag vet inte vad, Karakl pluggar och alla andra pluggar eller annat. Alla utom Emet, hon pluggar bara på onsdagskvällarna. Jag däremot, jag jobbar varje gång Emet ringer och "är leksugen" som hon säger. Idag ringde hon och frågade om vi skulle hitta på något efter hennes möte klockan ett. När mötet är klart är klockar inte mindre än två och då är det en och en halv timme kvar tills mitt kvällspass börjar. 

NU kom posten i skrivande stund. Det lät som att det skulle kunna vara rätt mycket post. Det är rätt spännande varje gång eftersom jag väntar på lite rättvisa sett mellan mig och några försäkringsbolag. Oftast är det inget mer än pensionspapper eller tidningen "Mersmak" från konsum. Tävlingarna i den tidningen är ju omöjliga att vinna.

I sommar har jag en månads semester att ta ut. Det känns så fantastiskt eftersom de två senaste somrarna har bestått av att gå och ha ont i antingen ett par tänder eller fötter. Förhoppningsvis klarar sig foten bättre nu i sommar, men än är det inte juli och det är ju ungefär då jag brukar bryta den.


Några saker jag har att se fram emot är:

x Personalträff (Jag har satt upp en lapp på kontoret och enligt alkoholpolicyn får vi inte skriva "Personalfest" inom kommunens väggar).
x Semester.
x Hultsfred.
x Pengsjö.
x Min ekologiska altan.
x Jobbet jag har sökt och tänker få till hösten.


Posten var tidningen från konsum.


Kommentarer
Postat av: Nyfiken i en strut

Vad för jobb? Vad?

2009-03-18 @ 21:20:19
Postat av: Emma

jag betalar dig en tia i månaden för att du ska hålla bloggen uppe, det är kvalitetsläsning på hög nivå i min värld

2009-03-18 @ 21:43:12
URL: http://harhosmej.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag vann en gång i "mersmak". En slags Bob Dylan-box. Gav den till min dåvarande pojkvän, för han gillade Dylan mycket mer än jag.

2009-03-19 @ 00:00:12
URL: http://carra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0