Tävla med dvärgar

Jag sitter i Vännäs och har en ledig dag från praktiken. Ska istället jobba fredag till kl 13 för att få följa med på uppsökande verksamhet på ett av mitt gamla jobb. Det ska bli intressant att se med tanke på hur lite vi brydde oss om pensionärernas munvård då jag jobbade där, elakt men sant. Jag har lärt mig så mycket under det senaste året att jag nästan vill grina de kvällar jag jobbar extra på boenden. Det är "skit i tandborstningen hit" och "släng in lite Listerine i käften (så slemhinnan brinner) dit".

Hur som haver. Det var tänkt att jag och morsan skulle plocka svamp idag men tydligen skulle även mamman och pappan gräva upp buskar i Vännäs för att köra dem till stugan och gräva ner igen. Värt, tänker jag och fortsätter fundera lite på en framtid med hus och en gård utan grönska.

Nu ska jag koka mig dagens andra kaffekopp och invänta ankomst av bilen. Tänkte dundra till returmarknaden för att se om de har någonting jag kan lägga en del av lönen på. Kanske ett skåp eller en lampa av prydligt slag.

Jag återkommer snart, har ju inte så mycket att göra här förutom att dra en ride på farsans träningscykel framför ett tv4-play-avsnitt av fångarna på fortet. "Tävla med dvärgar" kallar jag passet..

Kommentarer
Postat av: karåll

Anet! jag kommer kanske till Klintan i helgen, tänkte dumpa min cykel där och typ... plocka svamp eller nåt.

2010-09-07 @ 15:09:48
URL: http://karakl.blogg.se/
Postat av: Cecca

SV: Dom hade verkligen superkul idag! :) Sen så gillar dom uppmärksamhet och de gör i sin tur att smilbanden går upp lite extra ;) Det var verkligen super trevligt idag, kul att du kom in till Vännäs :)

2010-09-11 @ 15:56:00
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Cecca

Ja men just ja, du har praktik nu va? :) Hur har det gått? :D

2010-09-11 @ 16:07:26
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Cecca

Åh, vad roligt att höra! :) Det är ju precis så det ska vara. Får du vara med och ta del utav alla arbetsuppgifter?



Jo, jag söker för fullt. Tror att jag har skickat ut 10 ansökningar så jag väntar på att få svar nu. Är inskriven i arbetsförmdelingen och ska börja stämpla tills att jag får nåt jobb. Avskyr verkligen det, men vad gör man?

2010-09-12 @ 14:50:05
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Cecca

Ja, men det kan jag tänka mig. Det är lite speciellt att prata till folk som man inte får ett ansikte på, men det är nog en vanesak som du nog kommer fort in i. :) Jag söker jobb överallt, främst inom handeln då jag är intresserad utav mode & skor, men det är svinsvårt att få ett jobb där om man inte har tidigare erfarenheter, vilket gör det lite besvärligt. :/



Valvaka är ju att sitta och titta på siffrorna som presenteras under kvällen då valet avgörs. Typ som melodifestivalens resultat fast nu angående valet, haha. Knasig jämförelse, men du förstår säkert vad jag menar. Det är först och främst till för dom som är medlem i Socialdemokraterna eller Vänsterpartiet, men vi är tillåtna att ta med en person extra om man vill. Där emot om man inte är medlem så får man betala fullt pris för buffén som kommer att finnas där. Var du intresserad utav att komma dit eller funderade du mest på vad det hela spektaklet var för nånting? :) Det är alltså inte öppet för allmänheten, utan mer slutet. Men jag frågade och du fick komma om du ville, men du kan inte ta med dig en massa folk eventuellt kanske en person. :) Kram

2010-09-17 @ 12:19:59
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Cecca

Ja, alltså problemen är egentligen inte att det inte finns jobb, för jobb finns. MEN vi är för många som vill ha jobben eftersom alliansen har sparkat ut så många sjuka, så vi är så många som tävlar om jobben. Inte är bra inte!



Ja men kom du, du får ta en stol och slå ner dig bredvid mig om du vill. :) Jag är inte säker, men jag tror att Nina Bäckström också kommer, så det blir då ett och annat ansikte som du kommer att känna igen. Vore kul om vi blev många! :) Kram

2010-09-18 @ 20:26:00
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: Cecca

Jag har faktiskt sökt på Scorett, men jag tror nästan att det är många tjejers stora dröm att få jobba där, så jag känner mig ganska körd, men man vet aldrig ;)



Ja, men självklart :) Vi ska vara där 20.00, men det är okej att droppa in allt eftersom efter det :) Egentligen skulle vi börja vid 18, men några sossar kunde inte tidigare än 20, så därför blev det då! Kram

2010-09-19 @ 09:13:53
URL: http://blackened.blogg.se/
Postat av: miggo

älskar din blogg anet.. skriv mer. och ja, det är en order.

2010-09-21 @ 22:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0