6

Idag har jag varit hos en gubbe, vi kan kalla honom G. Han bodde ensam i en 6-rummare med kök och hade tre toaletter. "Vill du vattna blommorna i finrummet innan du sticker" sa G efter två smörgåsar och en kopp med välling. Jag fyllde kannan och traskade några steg, gick tillbaka och frågade vilket håll jag skulle gå för att hamna rätt. "Vänster" sa han.

När jag skulle tillbaka till köket igen hittade jag inte dit. Jag ropade och försökte lokalisera svaret som ekade runt, runt som i rymden. Tillslut kom jag, efter tre felaktiga rum, fram och betedde mig som om jag hade världens bästa lokalsinne.
"Du är inte den första som gått vilse här" sa han och skrockade som bara 94-åriga ingenjörer kan göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0