Hoppa isäng

Om jag hade filmat Mormors 79-årskalas igår hade jag haft en komedi värd att se om och om igen. Det var helt sjukt. Anders var där, min bror alltså. Han kom med långa och drastiska ideér om hur man billigast är bilägare. Mats, min lillebror, har köpt en mobiltelefon av en kompis för 300 spänn. En likadan som Morfar köpte i våras fast för 5 lakan.

Nu är jag tillbaka i Umeå igen och imorse innan jag kom in till tandläkarn träffade jag en gubbe i väntrummet.
 
- Hejsan! Jaha, du ska också hit igen! Är du rädd? Sa han.

- Nja, inte så farligt. Dom vet nog vad dom gör, jag litar på Jörgen.

- Ja, jag är inte heller rädd längre, jag får en tablett och börjar skratta varje gång.. Har bytt ut hela underkäken nu, kostade bara 7000 kronor. Vad tycker du om det här då? Bonde söker fru..

- Det kan ju vara kul att titta på, sa jag medan han avbröt mig.

- Ja, det är inte många som tror att man kan träffa någon som gammal. Inte trodde jag att man skulle få hoppa isäng med en tjusig änka nu när man är 70 till exempel. Där hade man fel, lycka till! Sa han och kilade in till tandläkarn.

Kommentarer
Postat av: fetto (lisa)

mobilen som morfar din har i byrålådan? dagens gamlingar...

hopp i säng - tjäna peng

öh

2007-12-19 @ 23:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0