Soppåsen som droppade.

Klockan är 02.10. Kvart i nio ikväll ringde Lena och frågade om jag skulle följa med och ta en öl på Scharinska. En halvtimme efter samtalaet rapporterade jag och gick hem. Sen läste jag en lapp från Ruth, duschade av mig den eventuella magsjukan och tog bussen ner på stan.

Nu när jag kom hem läste jag återigen lappen. Den löd "Det har droppat från din soppåse i trappan, var vänlig torka upp detta, dropparna leder till din dörr. MVH Ruth". Sagt och gjort! När jag lite smålullig tog trasan i högsta hugg och vankade, trappsteg efter trappsteg, tänkte jag mest på Tomas den undre.. Hoppas han vaknade kallsvettig och ängslig av mitt gnuggande och aldrig mer fick somna om..

Imorgon ska jag påta på här i hushållet. Jag har lagt den fyra dagars gamla disken i blöt över natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0