Modeblogg

Mamma Maria är delägare i en modebutik. Ikväll skulle de två ägarna åka från Vännäs till Umeå för att köpa in vårens mode på Hotell UMAN och mamma ringde mig och sa att jag borde följa med för att få i mig lite mat. Säljarna gör så, bjuder på mat och kaffe innan de drar igång pladdret.

Under kvällens lopp fick jag höra många härliga beskrivningar på det kommande modet. Det var tre olika damklädesmärken som skulle visa sitt. Simple Wish, B-Young och Ichi. Ichi säljer mest ungdomskläder så det var inte så intressant för mor med kollega, dom har ju en mognare kundkrets men brukar hitta några guldkorn ibland. Tjejen som visade kläderna där visade bland annat en kort liten vit stackare till kjol och utbrast "En liten fjortis-kjol, om det är något?", det var det inte. När de andra två, herrar i 40-års åldern, visat vad de hade med dig kom den klassiska meningen som jag tycker är så egendomlig, "det är bara att plocka och känna och klämma", precis som alla andra gånger jag varit med på inköp. Sen fnissade han lite och höll upp en tunika, med spets kring halsen, framför sin rättså bastanta mage..
..och jag såg att han tänkte "Om man ändå var född i en kvinnokropp.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0