Simmsimm

Spenderade mer än ett dygn i vännäs. Det är ganska otroligt med tanke på att man nog skulle kunna räkna resten av tillfällena jag varit där, sedan jag flyttade till ÖK, på två händer. Jag har i alla fall haft det bra.
Igår träffade jag till exempel den äldre generationen under paltmiddagen. Farfar var där, mormor och morfar var också där. Morfar kom dock lite sent eftersom det var nån sport på tv som han "bara inte kunde missa". Morfar gillar sport, ännu mer gillar han television och andra elektronikprylar, hur man sedan använder dom spelar inte så stor roll.

När jag ringde Ingrid på jobbet idag fick jag höra att min mest älskade tant fått en stroke och ligger medvetslös. Det känns konstigt och väldigt sorgset. Sist jag var där, i torsdags förra veckan, sa hon "ta vara på helgen och dansa för mig också, du ska passa på!" Jag sa att jag absolut skulle göra det och att hon borde göra bort blommvattningen på fredan istället för på lördan, då den egentliga blommdagen är, hon tycker det är så skönt att ha en ledig dag på helgen. Jag undrar hur det blev.

Ikväll har jag och Karåll varit och simmat på badhuset. Det roligaste jag tänkte på var att jag tittade på alla och tänkte inte på att alla inte har lika dålig syn som mig när jag är utan glasögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0