Kräks

Kom just från sjukhuset där jag skulle på nåt som hette "Klinisk koll" av foten. Det kan ju vara värt tänkte jag.
Anmälde mig i luckan och kände med en gång att jag ville kräkas på kvinnan som satt bakom glaset. Hon sa "det blir 300 kronor tack".
Jag hade inte 300 kronor på mig och fick ett inbetalningskort som tydligen kostade 50 kronor att skriva ut med deras uråldriga skrivare.. Kanske var det kvittot som kostade också, jag vet inte, men två papper fick jag i alla fall.

Satte mig i väntrummet och blev uppropad ganska omgående, fick då bara byta stol och sitta på den i tio minuter. Sen var det min tur. Jag gick in till en läkare (eller vad det nu var) som frågade HUR JAG GJORDE NÄR JAG BRÖT FOTEN. Sen drog han i den hela för att sedan dra lite i den trasiga. Efter det frågade han igen hur det gick till och hur länge den varit bruten.
Exakt samma frågor dom drog första gången jag var där, så snacka om att vilja tjäna pengar på oss olycksfåglar. 300 spänn för besöket, 25 kr för kvittot, 25 kr för en faktura (och 30 kr tur och retur för bussen). Vad fick jag ut av det här då? Faktiskt ingenting. Och framförallt, vad fick dom ut? Jo, 350 spänn.. Kanske köper de vinster till den kommande fotbollsturneringen för personalen eller ett par nya Crocks.. Jag vet inte.

3 veckor till nästa gång dom ska fråga mig, då är det väl nästan dags att börja planera inför julfesten. Köpa glitter och prinskorv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0