Ju större desto bättre

Igår hängde Mormor, min kusin Tommy och jag lite på stan. Vi gick bland annat och köpte en senior-telefon på Clas Ohlssons. Ett bra inköp då min mormor i vanlig ordning är bäst i världen. Det är inte så att hon inte kan med en vanlig telefon, utan vi testade olika storlekar på högtalaren (där man sätter örat). Ju större desto bättre, tänker vi!

Jag vaknade kl fem imorse och var rejält utvilad. Låg och funderade lite på vad dagen skulle erbjuda och kom fram till att det skulle bli en bra dag. Det började med ett avsnitt Sex & the city, fortsatte med en morgonpromenad i springskorna runt Sandbacka innan fukost, sedan en gröttallrik tillsammans med min gamla Etnologitentor som jag har att kolla igenom.

Elin ska klippa mig ikväll. Jag, som många redan vet, tycker att det är förfärligt att gå till frisören och betala 400 spänn för en klippning när jag har så lite hår som jag har på huvudet - Bäbisfjun-deluxe. Skulle de ta mer än 10 minuter att göra en helrenovering av frisyren skulle jag lätt kunna sätta mig i frisörstolen och lägga ut summan, men nu tar det ju inte ens 10 minuter för en ovan klippare och då totalvägrar jag, naturligtvis. Jag har inte klippt mig hos frisör sedan 90-talet och då gick jag till tantfrissan i Vännäs. Fönfrisyr a la inlands får man fortfarande där har jag sett.

Kommentarer
Postat av: jori

Men anet, det här med dikter är förjävla fint.

fortsätt med sånt till mig! jag gillare!

2008-08-26 @ 12:18:50
URL: http://josefingardestrom.blogg.se/
Postat av: Olle

varför kollar du igenom tentorna??

2008-08-26 @ 22:30:34
Postat av: Anet

Olle!

Jag ska läsa klart kursen hemma tror jag. Så nu kollar jag igenom dom för att veta ungefär vad jag har kvar.

2008-08-27 @ 09:47:06
URL: http://anet.blogg.se/
Postat av: mia

Ja bryngelsson var ju lite roligt hehe. Jag funderar stark på att flytta utomlands, då har man iaf ett exotiskt efternamn!

2008-08-28 @ 15:43:17
URL: http://miaminipie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0