Lite nytt och lite T-D-U

Jag har tänkt en del på att jag lärt mig ganska mycket om försäkringar under det senaste halvåret. I augusti bröt jag foten, fick ut alla vårdkostnader av älskade Folksam och inget mer med det. Förra veckan fick jag en räkning från akuten där jag skulle betala kryckorna jag fick i december när jag stukade upp min brutna fot.
"I helvete att jag tänker punga ut 210 spänn för ett par kryckor jag använde en halv dag", tänkte jag och ringde mitt försäkringsbolag.
Som alla andra sagt när dom tittat igenom mig på sina datorer säger kvinnan på tråden:
- Ja, jag ser att du haft det ganska besvärligt det senaste året/halvåret så vi betalar ut 210 till ditt konto, det går bra.

Det gäller bara att låta liten, trasig och alldeles utelämnad. Om ni tänker er Tomas "den undre" förstår ni vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0