Hjärngympa och spenat

Tänk att Karlsson har gjort nytta idag! Steg upp tidigt och satte mig vid köksbordet. Där ligger ett halvfärdigt pussel på 1000 bitar, förra årets bästa mellandagssysselsättning. Vid tolv kom pappa och hans kamrat Jonka som ville skjutsa mig till affärn. Köpte allt vad man kan tänka sig ha i en god lasagne. Det var spenat hit, champinjoner och fetaost dit. Tvättade alla mina bortglömda kläder från tvättkorgen nu på kvällskvisten.

Pratade just med killen jag ska byta lägenhet med. Tydligen har de höjt hans hyra en hundring, och tydligen hade jag missat att internet ingår i huset. Det blir i princip samma månadskostnad som jag har nu. Tänk så gott.

Dags för lite hjärngympa, betapet kallar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0