Sommarporr för karlsson

KAMRATER! MEDBORGARE! PENSIONÄRER OCH ALLT ANNAT SLAFS!
Härmed förklarar jag mig själv som handikappad. Ikväll ska jag provjobba och se hur det funkar. Måste nog tjyvträna här hemma innan jag går, annars lär det inte gå alls. T ex så ska jag kunna gå ner på knä och ta mig upp igen, snabba vändningar måste jag också vara beredd på. En till sak är att jag måste lära mig ställa kryckor mot väggen utan att de ramlar omkull och ALLT ALLT ALLT annat på nytt. Cykla till exempel, det ska bli roligt. 

Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle behöva "surfsocken" igen. Tänkte att det bara var "Tomas den undre", boven som fick mig att glida fram över parketten, som skulle få mig att ta fram den. MEN så fel jag hade, nu när jag fått nyslipat golv (plus nya grannar) och går med en betongklump över det fräscha känns det meningslöst. Man vill ju inte gärna slipa ner golvet till grunden lagomt till höstkanten. 
Så, nu är alltså socken framme igen, funderar dock på att rota fram nåt större. Nån gammal heltäckningsmatta eller så för såhär kan jag ju inte ha det.

Hemtjänst, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0