Hultsfreds Stureplan

Såg att det här var sparat och inte publicerat. Jag gör det nu istället så ni kan sluta tjata, GAM-JÄVLAR!


17/6-08
Jag drar en snabb sammanfattning av de senaste 8 dagarna:

Måndag: Packar och hoppar på tåget med Lena, Richard och Ekkö. Lyssnade till gubbskämt som flödade ur en gubbkäft.
 
Tisdag: Kom fram till Sthlm strax efter 8, la benen på ryggen och sprang upp till Cityterminalen för att göra ett försök på den tidiga bussen som gick 8.15. Vi hann dit men bussen var full. Väntade till 14.15 och åkte till Västervik. En bussig morsa hämtade oss och körde till Hultsfred. Anlände till Stureplan. Stekarfest.

Onsdag: Fest.

Torsdag: Fest.

Fredag: Champagnefest.
Lördag: Stureplansdisco. Somnade halv sex..

Söndag: Stex upp halv nio.. Jag och Lena började fundera lite på hur vi skulle ta oss till Umeå igen. Städade funktionärscampingen mellan 12 och 17 men fick sluta 16 eftersom Lena hittat en snubbe som skulle köra bil till Stockholm. Han hade GPS så vi fick skjuts till dörren. Lena hoppade av hos Elin och jag åkte vidare till Östermalm, Ante och Fanny. Gratis bilfärd, trevlig snubbe och skakningar likt en kropp som levt lite för länge.

Måndag: Vaknade i Ante och Fannys soffa som man nu borde kunna vrida ur om man är sugen på lite fest. Jag var dyngsur, tog en dusch och gick med EE in till Centralen. Där träffade jag dårarna Rebecka och Elvira. Vi åt mat, skakade, drack kaffe och snackade dynga med spanjorskan som är i hemlandet alldeles för sällan. Rebecka drog och jag gjorde ett tappert försök att ringa någon att hänga med tills nattåget skulle gå. Fredrik skulle komma men då blev det trafikkaos. Åt en pizzaslice och mådde förjävligt. Mötte Ante en kvart.
Hoppade på nattåget kl 20. Satte mig i sittvagnen bredvid en skrytsam kille från Luger och blev haffad av en konduktör. Gratis resa Stockholm-Umeå

Tisdag: Vaknade 8 av att tåget stod stilla. Tåget var försenat och stod någon kilometer från Umeå. Två timmar senare blev beordrade att stiga ur och vandra längst rälsen till en av Umeås mest välanvända lokalbussar. Detta för att få skjuts till stan. 100 knyck på en rapplig grusväg. Mådde inte så fräscht.

Hemma. Snodde en tvättid av en granne och tog just upp en bit lax ur frysen. Klockan 17 ska jag vara i sängen för att sova ut. Imorgon börjar livet. 100% med kvinnorna på jobbet. YES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0