När jag var liten trodde jag att farmor var odödlig.

Det var helt rätt att jag tog mitt pick och pack, katten med pick och pack och mig själv, till Vännäs i förrgår.



Aldrig har jag sett någon sova så gott som Farmor gjorde igår. Lilla, lilla farmor.
Klockan 06.06 somnade hon för alltid. Utan osäkerhet, onda knän och mediciner.

Jag har tänkt på ekorrar, fåglar, fiskar, pepparkakor, makaroner och korv, soffsängar, sylt, tjocksockar, 7 sorters kakor, bilbanor, heltäckningsmattor, lego, hemmagjorda bingolotter och framförallt att jag aldrig i hela mitt liv sett henne göra eller säga något dumt.

I tio år har jag saknat den friska farmor och tills jag dör kommer jag att tänka på henne, och sakna de stickade tröjorna i vinrött, när hon står på bryggan i Pengsjö och fångar mörtar i fjärilshåven.

Tack för allt du lärt mig, Farmor!

Kommentarer
Postat av: Carro

fint :)

2008-03-19 @ 14:18:32
URL: http://www.carolinesoderblomgrans.blogg.se
Postat av: Nina

Minns hur vi brukade fara till farmor och farfar och bygga pepparkakshus strax innan jul varje år.

Hur vi brukade åka på madrasser utför källartrappen, bilbanorna vi byggde och bäddsoffan som vi brukade sova i.

Vår farmor är den finaste och hon ville alltid alla det bästa. Nu när hon fått somna in så vet vi att hon har det bra, hon behöver inte känna någon smärta längre.

Vi ses farmor!

2008-03-19 @ 18:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0