Inbrott

När jag kom hem från skolan idag tyckte jag mig känna att någon hade varit inne i lägenheten. Varför jag tänkte så var för att datorn var igång när jag gick hemifrån och avstängd när jag kom innanför dörren. Även en lampa som jag aldrig tänder i vanliga stod och lyste i all sin prakt.

Eftersom det här är lite av min största skräck kollade jag naturligtvis igenom alla skåp (iof inget ovanligt att Karlsson gör), under sängen och bakom soffan men hittade inte en jävel. Jag ringde mamma och Emet och förklarade. Sen ringde Drickard så jag passade på att fråga honom vad jag skulle göra, han kan och vet ju nämligen det mesta.
"Jo, jag har ju sett en film där dom satte tejp längst med dörren för att gillra en fälla. Om någon öppnar lossnar tejpen och du vet att någon har varit inne", sa han, så jag tejpade naturligtvis fast balkongdörren och gick in i duschen för att göra mig klar till bion jag ska på senare ikväll. "Ytterdörren måste jag ju ta när jag gått ut och låst", tänkte jag.

Efter duschen tappade jag snusdosan på golvet i hallen. När jag plockade upp den hittade jag även några skruvar och lite borrdamm nedanför en trasig lysknapp som jag klagat på till Vaktmästarn i ett par månader.
Det var alltså Vaktis som var boven i dramat, och här har jag suttit och kollat över axeln var och varannan minut i flera timmar.


Kommentarer
Postat av: Sara

Svar på kommentar: Tusen tack :D

2008-09-02 @ 17:25:35
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Carro

Det verkar ändå skumt... Varför skulle vaktmästaren stänga av datorn?

2008-09-02 @ 18:51:28
URL: http://carra.blogg.se/
Postat av: mia

haha en energisparande vaktmästare, eller han kanske gick igenom din dator innan han slog av den för att försöka hitta nått häftigt som t.ex. snuskiga bilder mohaha

2008-09-02 @ 22:24:33
URL: http://miaminipie.blogg.se/
Postat av: Nea

tack =)

ja han är en charmig liten krabat.





-fy vad rädd jag skulle bli. Jag har också en skräck om att någon ska vara i lägenheten...blir helt hispig när jag är själv..håller telefonen i ena handen och kniv i andra medans jag tittar överallt...men är ju aldrig någon (och tur det)

2008-09-05 @ 18:42:50
URL: http://linneastrandberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0