Vinterkräken

Idag har vi onsdag här i Umeå. Jag har lagt in första snusen under läppen sedan i söndagskväll och därmed avslöjat för er hur illa jag har mått de senaste dagarna. Det är vansinnigt med kräksjuka. Jag brukar drabbas en si så där var femte år om inte mer sällan. Nu kom den naturligtvis när jag hade 6 dagars ledighet från jobbet och massa saker inplanerat.

Sedan i måndags har en målare varit här två timmar varje morgon för att sätta väv på några väggar i min hall. Första dagen låg jag deckad, igår varvade jag med att sitta och ligga och idag lunkade jag mellan lägenheten och tvättstugan i sakta mak. Varje gång han gått  har jag legat i framstupa sidoläge och blundat i en timme. Han måste tro att jag är lite av en looser för naturligtvis sa jag inget om att min lägenget är en smittohärd istället för knarkarkvart.

Nu darrar jag likt ett asplöv. Bäst att plocka ut snusen, lägga mig ner och ta igen mig innan Karåll kommer. Vi ska storhandla och jag ska köpa tapeter. Undra hur många kilo jag gått ner på alla dessa spy och skitattacker de senaste dagarna, jag måste köpa mat. Mycket mat.

Taket i hallen känns skyhögt när de gula väggarna blivit vita!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0