Anställ två - Betala för en

Under året som var har jag hunnit med en drös av aktiviteter. Bland annat har jag fått tre nya tänder i porslin.
Här är lite andra saker som hänt:

x Jag bytte bort en bra lägenhet till en bättre. Trivs toppenbra efter ett år och känner inte för att föra traditionen "flytta en gång om året" vidare. Skaffade katt som jag efter några månader gav bort till Annika för att slippa skuldkänslorna jag fick när jag gick utanför dörren.

x Jag åkte till Göteborg och hälsade på Emma, Josefin och Linda. Vi var många som kom på samma gång och bodde i det lilla huset. Krogen med lite dans, middagar med efterrätt och chips till frukost.

x I April fick farmor, efter många år med alzheimers, somna in. Det var en lättnad trots att det var väldigt, väldigt jobbigt att se farfar bli ensam. Han är en krutgubbe av rang.

x Jag var på Scharinska var och varannan helg.

x Jag var på efterfest i en båt vid kajen med mannen i mitt liv. Tappade min telefon tidigare den kvällen och kunde på grund av det inte tacka JA till en sväng över Bottenviken. Till Finland. Fick i vanlig ordning tillbaka telefonen men då var det för sent för charter eftersom båten hade gått.

x Mitt parkettgolv slipades och jag blev tvungen att sova på en madrass inne i badrummet, uppskedad av toalettstolen. Mormor, Morfar, Mamma och Pappa kom och hälsade på och jag fick två fläskfiléer istället för en blomma.

x Parkfestivalen utanför Scharinska och två dagar efter det åkte jag och Lena ner till Hultsfred. Där jobbade vi som städare och insåg att det aldrig händer igen. Någonting så ovärt och snuskigt ska jag aldrig mer utsätta mig för.
När allt var över fick vi lift till Stockholm av en snäll kille. Jag hälsade på Ante och Fanny en natt innan jag åkte hem.

x Jag trampade snett på foten jag bröt 2007 och fick tvinga till mig en röntgen. Efter många om och men erkände läkaren att den var bruten och jag blev sjukskriven i sex veckor. En vecka senare blev det operation där dom upptäckte att jag gått på bruten fot i ett år, lock och låda, värktabletter och uppgradering av sjukskrivningspapper. 3 månaders ljuvlig semester på kryckor.

x Vännäsdagarna, Gravmarksfestivalen, Täfteåfestivalen, Winnerbäck i Sundsvall, fest i Spöland, fest här och fest där. Egentligen skulle jag bara vara på Trästock på lördagen men redan på torsdagen blev jag ditlurad med Jossan och Jossan som hade en till Kryckan-Karlsson i bagaget. Vi fick bo i Bonnstan med Kalle istället för att sova i bil. Det var skönt eftersom jag hade infektion i operationssåret.

x I augusti gick min gamla klasskompis Alf bort i en tragisk olycka. Jag var på begravningen och vill aldrig vara med om någonting liknande igen. Allt var fint, men det är det absolut värsta jag har gjort i mitt snart 23-åriga liv. Finns absolut ingenting att jämföra med.

x Började läsa Etnologi A igen medan jag var sjukskriven men hoppade av direkt jag fick börja jobba igen. Plikttrogen som jag är.

x Gick på Schlagerklubben med mamma och hennes väninnor. Det var spännande men lite trist att dom inte orkar hålla ut till klockan slår 2.

x Var på paltfest med palt till middag och paltsnittar på fat som snacks. Storkokade även palt på Glunten.

x Jobbade jul och nyår men är ledig idag. Igår var jag på fest i ett hus bakom mitt jobb. Det var tråkigt till en början men slutade trevligt, trots att de jag kom dit med gick hem efter tolvslaget. Imorse ramlade jag in vid 6-tiden. Utsvulten och väldigt trött. Steg upp en stund vid 15-tiden idag men har insett att sägen är min bäste vän tills imorgon då det första arbetspasset 2009 börjar.



Mina nyårslöften blir att träffa mannen i mitt liv, slösa mindre pengar och i och med det hitta på fler mindre kostsamma aktiviteter. Kanske borde jag ta tag i mitt liv med plugg och sånt också.


Jag spår att nästa års koncept på jobbet blir "Anställ två - Betala för en"



Här kommer några nyårshälsningar från mig och några vänner!











Och Mormor, tack för julklappen! Det var gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0